Ana içeriğe atla

Askerlik Tecil Ettirme Sanatı


2 gündür işi gücü bırakıp kendimi konsantrasyon testinde gibi hissetmeme sebebiyet veren son derece sabır isteyen bir sanat dalıdır askerliği tecil ettirmek.Orta okulda kaldığım için lisede yaşıtlarımdan büyük olmam ve lise biter bitmez sağlık muayenesi için memlekete kağıt gelmesi ile başlayan serüven 2006'dan beri devam ediyor.İlk tecil işlemimi çok fazla hatırlamıyorum demek ki o kadar eziyet etmemişler.Bi günde halletmiştim.
Yüksekokul'dan açıköğretim fakultesine kayıt yaptıracağım ve 1987 doğumlu olduğum için askerliği tekrardan tecil ettirmem gerekiyordu.Sabah 9 gibi kahvaltımı yaptım internete şöyle bir baktım ne lazım diye;
  1. Diploma Aslı ve 2 Fotokopisi
  2. Vesikalık Resim 2 Adet
  3. Nüfüs Cüzdanı ve Fotokopisi
Sonra gevşek gevşek K.Çekmece Askerlik Şubesine gittim kapılar açıktı giren çıkan belirsiz saat 10 civarı telaşlı gençler etrafta dolanıyor.Danışmaya gidip askerlik tecil işlemi ile ilgili sorular sorduğum er kardeş sen şimdi git yarın 7 de gel kapıdan sıra al dedi.Şok oldum lan.



Çaresiz sabah 6 da kalktım hava buz gibi hiçbişi yemeden doru şubeye gittim.Ulan bi de ne görüm 100 küsür kişi gelmiş kapıya yapışmış bile! Hayda şimdi napcaz diye beklerken bi 30 dakika geçti kapıya çavuş geldi çayını sigarasını içti.İlk önce dün işlemleri yetişmeyenler kimliklerini versin dedi.Önlerde olsaydım bende atlıcaktım dünden kaldım diye ama vicdanım elvermedi.20 kişi öyle kaynadı sonra muayne olcakların kimlikler toplandı en sonda benim gibi tecil işlemleri olanların kimlikler alındı.En son ben verdim.En üstte oldumdan ilk numarayı hemen aldım. 800 den başlayan numaralarda 890 küsürdüm.Gene yarına kaldı diye dertlendim.
Komutan memurların gelmesi kahvaltı çay işlemleri felan bizi 9.30 a kadar kapıda götümüz dona dona tuttular.

Lan içeri bi girdik tek sıra yaptılar hepimizi sonra "elinde ki numarası çift olanlar bi adım öne gelsin"diye bağırdı çavuş şansıma sokum ben tek numara almışım.Gene arkada kaldık.Neyse tekler benimle gelsin dedi Yabancılar için Avcılar Şubesine gittik kapıda eleman elimizde ki numaraları aldı bize yeni numara verdi.Şansıma sokum o sıranın en sonlarındaydım.Hemen 2 küçük 2 büyük anket dilekçe neyse işte ondan verdiler.Kalem sırası bekledik bi saat hemen bi flashforvard yaptım beynime, bende diyorum kapıda adam neden kalem satıyor sabahın köründe :) Yahu içeri giren çıkmıyor giden gelmiyor içerde ne oluyor bilen yok ve meraklı gözlerle herkez birbirine bakıyor felan.Benim daha önce girmiş olduğum halimden belli hemen kalorifer dibi bi mekan buldum kıvrıldım uyudum felan bi ara yanımda ki abi sen ne için geldin dedi.2.kez tecil için dediğimde hemen muhabbetler döndü dolaştı aklımda kalanları söyledim felan sonra öğlen molası geldi 1.5 saat sonra gelin dediler.Hadi sıkıosa sabretme hayır askeriyede öyle bi yere yapılmışki ulaşım yok otostop çekip götü kaybetmek yada tabanvaya kuvvet diyerek bacak kası yapmak gerekiyor.

Ben cesaretimi topladım ve nerdeyse 2 saat mal mal beklememek için eve gittim rahat birşeyler giydim :) sabah soğuk olur diye kat kat giyinmiştim genede üşüdüm göl kenarı olduğundan pek soğuktu ama öğlen güneş açtı iyimi.Saat 1.45 gibi felan kapılar açıldı 2.45 de numaram geldi sabahın 6 sından beri bu anı bekliyordum.

Hemen içeri koştum memur çok hızlı çalışıyordu şaşırdım içeride 6 masa vardı hepsi arı gibi çalışıyordu.Bize dışarda hava basan askerler içerde çay su fotokopi servisleri ile meşkuldu.Kapıda veriler anketde ki soruları bir kez daha sordu memur ve komando olmak istermisin? dediğinde neden evet dedim bilmiyorum boş bulundum sanırım otomatiğe bağlamıştık =) Bi ton ıvır zıvır iş yaptı adam daha önce sağlık muaynesi olmama rağmen yeniden sağlık ocağına sevk ettiler.Ve en çok bekleten komutan imzası oluyordu.Adamı iki dakka boş bırakmıyorlar ki arkadaş yahu!Sabırlı bekleyiş sonunda onun imzasından sonra doktora gittim 17 dakika yürüdüm yaşlı amcaların yol tarifi yüzünden dolandım durdum.2 doktoru buldum imza kaşe hop saldılar başlarından.İstikamet askeriye marş marş 10 dakika hızlı tempo yürüdüm ulan vesait yok sıkıosa yürüme yani.Saatimiz 15:45 olduğunda içeride ki kayseri şivesi ile konuşan memur abiyi buldum sağolsun beyin amcıklaması geçiriyordu mesai sonuna doğru hep oluyormuş :) bi kağıt için bir hayli bekletti beni.Nihayetinde tamamdır senin için komutana imzalat bitti dedi.Hayda gene bekledik komutanın kapısında neden bilmiyorum şeker gibi adamdı ama ben tırsıyordum.Yüzüme bile bakmadan imzaladı kurtuldum.Orgazm sonrası rahatlık nedir bilirmisin sorusuna cevap verebilicek bir yüz ifadesi oluştu.

Ben Bu İşten Ne Öğrendim?

Geçen tecil işlemlerim sırasında tam sağlık muayenesi zamanıydı dolayısıyla hemencik halletmiştim işimi.Bu sefer kasım ayında askere gidicek elemanların işlemleri ve kalabalıklığı sebebi ile çok uzun zaman yitirdim.Demek ki askere alım zamanlarından çok önce gidip tecil ettirmek lazımmış.Artık önümüzde ki tecil ettirme günlerine erteliyorum tecrübelerimi bu sefer mulakata tutulduğum sabır sınavından çok şey edindim.Kısmetse 2012'ye kadar rahatım o zaman da bi yüksek lisans felan uydururuz Askere gitmicem diye doktor olucam bu gidişde.

Yorumlar

  1. ağa o değilde en çok koyan boy kilo ölçtüklerinde kilomun 75 olduğunu duyduğum andı :( yazın 63 kiloydum lan

    YanıtlaSil
  2. Sen birde askeri hastanlerine sevk ettiklerinde gör bakalım.Sadece tecil için sen bu dertleri çekmişsin muaf belgesi almak için ne kadar süründürüyorlar bir bilsen şaşarsın sen o zaman.

    YanıtlaSil
  3. seni sağlık muayenesi için kasımpaşa askeri hastanesine göndermediklerine şükret.

    YanıtlaSil
  4. vala 2 ay yada 2 yıl uğraşanlar biliyorum gitsekde kurtulsak diyorlardı. Haklısınız Şükretmem lazım 2 günde hallettim :) ama daha önce 2 saat sürmemişti.Ondan kasıldım biraz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İngiltere Öğrenci Vizesi Aracı Kurumlara Kanmayın

Diğer ülkeleri bilemem ama,"Yok efendim İngiltere,Kanada vizesi çok zor kimseler alamıyor."dedikoduları tamamen bu vize danışmanlığı yapan dolandırıcıların uydurmasıymış bunu anlamış oldum.Başımdan geçen olayı aynen aktarıyorum.


Bir arkadaşım vasıtası ile İngiltere'ye gitmeyi planlıyordum.(öğrenci olarak gitmek en kolayı idi.)İnternetten ne gerekli ise araştırdım.Ama arkadaşımın ısrarları üzerine Hayat Rehberi(isim verdim ki sizde dolandırılmayın.)tanıdığına vize işlemlerimi yaptırdım desemde bi bok yapmadılar.Akmerkez karşısında lüks bir villada hizmet veren bu kurum işlemlerimi çok hızlı bir şekilde yapabileceğini sonucun 3 gün içerisinde alabileceklerini söyledi.700 tl para istedi.600 Tl verdim.(Pazarlık Sünnettir hesabı.)Belgeleri zaten internet üzerinde araştırmıştım konsolosluğun sitesinde Türkçe dil desteği var.Hepsini teslim ettim,yeminli tercümana ne varsa çevirtmişler.11 sayfalık vize başvurumu yapmışlar.Randevum alınmış buraya kadar her şey yolunda.
Vize evrakla…
2007 de ilk blog açtığımda ki heves olmasa da ara ara gaza geliyorum. Anlatmak istediğim pek çok şeyi yazmaya üşensem de videosunu çekip paylaşmayı çok istiyorum. twitter facebook çıktı blogculuk bozuldu düşüncesindeyim. Aslında çok özledim seni blogger :) sabah 9 akşam 9 küçük esnaflığa devam ettiğimden mütevettlik seninle ilişkimiz bitti. Ama bakarsın şans yüzüme güler de bi iş bulursam taslaklarımı düzenler beynimde ki örümcek ağı tutan cümlerler ellerimden sana dökülür..
Bu arada ilk açtığım blog google tarafından kapatılmış pek bi üzüldüm :(
Ona kızarak buradan devam etmeye isim,tema vs değiştirip yol almaya çalışacağım.
şuan deli gibi bu yazıya ne başlık yazsam diye düşünüyorum saat 02:49 olduğundan beyin gebertos oldu sanıyorum bulamadım bişi neyse mühim de değil zaten başlıkları sevmem  bilirsin :)
kal sağlıcakla.

Farmville Oyunu Hilesi ( fazla tarla bug )

Bir çok kişi Facebook FarmVille Hileleri adı altında arama yapıyor. Farm ville altını paraya dönüştürme, Farmville para hilesi, Farmville altın hilesi, Farmville ağaç hilesi, Farmville ev hilesi, Farmville hayvan hilesi, Farmville tarla hilesi, Farmville çok para kazanmak istiyorum gibi bir sürü arama mevcut. Elbette her oyunun hilesi vardır. Ama bu oyundaki amaç hem sizi facebooka bağlamak hemde paypal aracılıgı ise sizden para koparmak.,Ama oyunun bir bug yani açığı bulundu tespit edilmeden hemen kullanmanızı tavsiye ediyorum :D


Bu bug sayesinde farmvillede tarlanız içinde fazla tarla yapabilir veya tarla alanı dışına ağaç yada tarla yapabilirsiniz. bu sizin el çabukluğunuza bağlı.
ben mozilla ile yaptım sorunsuz

2- Cheat Engine 5.5 Programına İhtiyacınız var.
Burdan : http://www.heijnen1.demon.nl/CheatEngine56.exe
İndirebilirsiniz.

3- Aplle Safari İnternet Tarayısını Açınız Ve Farmville giriş yapınız.

4- Cheat Engine 5.5 Programını Açınız. Safariden giriş yapın. '4 bytes'yazan
Kısm…